Veľtrh hodiniek Baselworld, ktorý sa každoročne koná v meste Basel (Bazilej) na švajčiarsko-francúzsko-nemeckých hraniciach, bol tento rok zrušený a presunutý na január 2021. Dôvodom je momentálne šíriaci sa vírus COVID-19. Veľtrh sa mal konať od 30. apríla do 5. mája 2020, ale Švajčiarsko zakázalo veľké podujatia ako práve Baselworld 2020 či SIHH 2020 v Ženeve. 

Na veľtrhu Baselworld mali byť predstavené novinky od značiek ako ArtyA, Schaumburg Watch, Seiko (všetky aktuálne modely nájdete na našej stránke alebo v odkazoch v názvoch značiek), ale aj ROLEX, Patek Philippe, Tudor či Tag Heuer. Plánované novinky budú predstavené, avšak je potrebné pravidelne sledovať stránky Vašich obľúbených značiek. 

10 vecí, ktoré sa mali a budú meniť oproti minulým rokom

1. Nové publikum

Historicky sa dá povedať, že Baselworld je tzv. "trade show", ktorý slúži primárne ako b-to-b (business-to-business) podujatie pre vystavovateľov hodiniek, šperkov a drahokamov. Baselworld sa mal výraznejšie zamerať na na b-to-c (business-to-customer), čo malo prilákať zberateľov a obdivovateľov hodiniek. 

2. Nové podujatia

Loris-Melikoff je právnik s 20-ročnými skúsenosťami s organizovaním business podujatí. 6 rokov bol hlavným organizátorom Zürich Street Parade, najväčšej techno-párty s viac ako miliónom návštevníkov v uliciach Zürichu. Na Baselworld plánoval zapojiť návštevníkov virtuálnou a rozšírenou realitou a holografickými prezentáciami. 

Samozrejme, že stretnutia, konferencie, prednášky a workshopy ostávajú. 

3. Nové priestory

Baselworld otvorí aj halu 2. Trojposchodová budova, ktorá bola minulý rok zatvorená, bude znovuotvorená návštevníkom a bude obsahovať novú, tzv. "Innovation Square" časť, ktorá je opisovaná ako miesto pre inovácie a digitálnu transformáciu. Bude obsahovať smart hodinky a nositeľné zariadenia. 

Predstaví sa aj miesto pre externé atrakcie. 

4. Nová digitálna platforma

Asi najväčšia zmena je digitalizácia Baselworldu. Ide o otvorenie sa celosvetovému publiku vďaka novej platforme. Na tejto platforme budú zverejňované novinky, oznamy a ponúkané služby pre celý svet počas celého roku.

5. Nový model oceňovania

Cena za meter štvorcový pre stánky vystavovateľov sa znížia o 10 až 30%. Je to vítaná zmena. Za posledné 3 roky im zmizlo z veľtrhu 1000 značiek. Avšak pre organizátora príjem za prenájom priestoru je len 15% z celkových nákladov na výstavu. 

6. Nový dizajn priestorov

Loris-Melikoff hovorí v rozhovore pre HODINKEE, že ľudia preferujú viac otvorené priestory a "priateľské" stánky. Otvorený stánok je lacnejší ako uzavretý a prístupnejší zákazníkom. A to je podstata b-to-c plánu. 

7. Nové služby

Návštevníci si budú môcť zarezervovať výlet na Baselworld (hotely, reštaurácie, atrakcie) pomocou novej aplikácie priamo z telefónu. Taktiež budú ponúkať vystavujúcim marketingové služby vrámci podujatia. 

8. Nový prúd príjmov

Baselworld bol historicky dojná krava pre svoju materskú firmu MCH Group. V ostatných dvoch rokoch však boli v červených číslach. Poplatky pre vystavovateľov ostanú nemenné, ale potrebujú iný zdroj financovania. Hovorí sa o sponzorovaní od vhodných partnerov, ako napríklad automobilové značky, ktoré by sa postarali o niektoré zo služieb.

9. Nové atrakcie mimo podujatia

Baselworld plánuje spolupracovať s mestom Bazilej na organizovaní kultúrnych a hudobných podujatí a aktivít mimo Baselworldu. 

10. Nové stravovacie služby

Baselworld bude taktiež rozširovať stravovacie služby pre návštevníkov a vystavovateľov hodiniek. Ako povedal šéf Loris-Melikoff, stravovanie bude prioritou. Na každom poschodí budú reštaurácie a možnosť take-away. Tiež povedal, že ceny za stravu a ubytovanie ostanú na rozumnej úrovni. Avšak veľa ludí kritizovalo Baselworld po minulé roky za to, že ceny boli neprimerane vysoké. 

Či všetky tieto zmeny Baselworld aj naozaj predstaví, sa tento rok, bohužiaľ, nedozvieme. Musíme si počkať na ďalší rok, na január 2021. 

Autor: Bernard Vlado