The Pillar Podcast, Episode 38: Stephen White's Swatch

Čo je Swatch group?

 

Otázku ktorú si možno viacerí z vás pokladajú ak sa niekedy zaujímali o vnútrajšie fungovanie sveta hodiniek a ich spoločností. Swatch Group je švajčiarsky konglomerát luxusných a módnych hodiniek, ktorý v roku 1983 založil Nicolas G. Hayek. Je to najväčšia hodinárska spoločnosť na svete s portfóliom 18 značiek vrátane Breguet, Omega, Longines, Tissot a samotnej spoločnosti Swatch.

Prečo vznikla?

Spoločnosť bola založená ako reakcia na krízu quartzových hodiniek v 70. a 80. rokoch 20. storočia, keď sa trh s mechanickými hodinkami takmer zrútil v dôsledku popularity lacnejších quartzových hodiniek poháňaných batériami. Hayekovou víziou bolo vytvoriť spoločnosť, ktorá by vyrábala vysokokvalitné a cenovo dostupné mechanické hodinky, ktoré by mohli cenovo konkurovať quartzovým hodinkám. Na dosiahnutie tohto cieľa zaviedol Hayek niekoľko inovatívnych výrobných postupov, ako napríklad používanie plastových puzdier a remienkov namiesto kovových a zefektívnenie výrobného procesu s cieľom znížiť náklady. Výsledkom bola značka Swatch, ktorá sa rýchlo stala veľmi úspešnou a pomohla oživiť trh s mechanickými hodinkami.

Swatch Group Upbeat for 2023 Amid China Recovery - Rapaport

Swatch dnes

Dnes je skupina Swatch Group významným hráčom na svetovom trhu s luxusnými hodinkami so širokou škálou značiek určených pre rôzne segmenty trhu. Vlajková loď spoločnosti, značka Swatch, je známa svojimi farebnými a zábavnými dizajnmi, zameranými na mladšie, módne uvedomelé publikum. Ostatné značky skupiny, ako napríklad Breguet a Omega, sa považujú za jedny z najprestížnejších a najvýkonnejších značiek hodiniek na svete. Skupina je tiež významným hráčom vo výrobe hodinkových súčiastok, keďže vyrába viac ako polovicu všetkých hodinkových strojčekov používaných vo švajčiarskom hodinárskom priemysle. Táto vertikálna integrácia umožňuje spoločnosti kontrolovať celý proces od návrhu až po montáž, čím sa zabezpečuje vysoká úroveň kvality a efektívnosti. Jednou z kľúčových stratégií skupiny Swatch je zamerať sa na svoje kľúčové kompetencie, medzi ktoré patrí výroba hodiniek, dizajn a marketing. Spoločnosť kladie veľký dôraz na inovácie a kvalitu a neustále hľadá nové spôsoby zlepšovania svojich výrobkov a procesov.

Misia o udržateľnosť

V posledných rokoch sa spoločnosť zameriava aj na udržateľnosť a environmentálnu zodpovednosť. Skupina Swatch Group zaviedla niekoľko iniciatív na zníženie svojho vplyvu na životné prostredie, ako napríklad využívanie obnoviteľných zdrojov energie a recyklácia materiálov. Skupina Swatch Group je celkovo silným a vplyvným hráčom na svetovom trhu s luxusnými hodinkami. Vďaka svojmu silnému portfóliu značiek, inovatívnym výrobným postupom a záväzku ku kvalite a udržateľnosti má spoločnosť dobré predpoklady na to, aby v nasledujúcich rokoch pokračovala v úspechoch.

Prestížne portfólio?

Swatch vlastní rozmanité portfólio luxusných a módnych značiek hodiniek, z ktorých každá je určená pre rôzne segmenty trhu. Medzi najvýznamnejšie značky skupiny patria:

 

  • Swatch: Vlajková značka spoločnosti, známa svojimi farebnými a zábavnými dizajnmi, zameraná na mladšie, módne publikum. Značka je tiež známa svojimi dostupnými cenami, vďaka čomu je obľúbenou voľbou pre spotrebiteľov, ktorí hľadajú vysokokvalitné hodinky za dostupnú cenu.

 

  • Omega: Jedna z najprestížnejších a najznámejších značiek hodiniek na svete, známa svojím spojením s Jamesom Bondom a inými vysokopostavenými osobami. Omega je známa svojou precíznosťou a remeselným spracovaním a vyrába širokú škálu luxusných hodiniek pre mužov aj ženy.

 

  • Breguet: Je to luxusná značka hodiniek známa svojimi špičkovými, zložitými hodinkovými strojčekmi a elegantným dizajnom. Breguet má dlhú históriu, ktorá siaha až do roku 1775, a je považovaná za jednu z najexkluzívnejších a najprestížnejších značiek hodiniek na svete.

 

  • Longines: značka známa svojimi klasickými a elegantnými dizajnmi so zameraním na športové a jazdecké hodinky. Longines má dlhú históriu, ktorá siaha až do roku 1832, a je považovaná za jednu z najuznávanejších značiek v tomto odvetví.

 

  • Tissot: meno známe svojimi cenovo dostupnými luxusnými hodinkami so širokou škálou štýlov, ktoré uspokoja rôzne segmenty trhu. Spoločnosť Tissot pôsobí na trhu od roku 1853 a je jednou z najznámejších švajčiarskych značiek hodiniek na svete.

 

  • Rado: Značka, ktorá sa špecializuje na výrobu high-tech keramických hodiniek, známa svojimi inovatívnymi dizajnmi a materiálmi.

 

  • Calvin Klein: Značka, ktorá navrhuje a predáva hodinky a šperky, je súčasťou skupiny Swatch Group od roku 1997.

 

  • Harry Winston: luxusná značka šperkov a hodiniek, ktorá je súčasťou skupiny Swatch Group od roku 2013. Harry Winston je známa svojimi špičkovými hodinkami a šperkami s diamantmi a je považovaná za jednu z najexkluzívnejších značiek v tomto odvetví.

File:LONGINES LOGO.jpg - Wikimedia Commons

Okrem týchto značiek vlastní skupina Swatch Group aj niekoľko ďalších menších výrobcov hodiniek a šperkov, ako aj množstvo maloobchodných predajní a butikov pre svoje rôzne značky. Portfólio značiek skupiny Swatch Group umožňuje spoločnosti uspokojiť širokú škálu spotrebiteľov, od tých, ktorí hľadajú cenovo dostupné luxusné hodinky, až po tých, ktorí hľadajú najexkluzívnejšie a najluxusnejšie hodinky na svete. Táto diverzifikácia pomohla spoločnosti prekonať hospodárske poklesy a zmeny v preferenciách spotrebiteľov a bola kľúčovým faktorom trvalého úspechu spoločnosti.

Autor: Tomáš Tomis