191 rokov

Longines je luxusná značka hodiniek, ktorá pôsobí na trhu už 191 rokov. Značku založil v roku 1832 Auguste Agassiz v Saint-Imier vo Švajčiarsku a získala si povesť výrobcu elegantných a presných hodiniek. Dnes je Longines považovaná za jednu z najuznávanejších a najznámejších značiek hodiniek na svete a je súčasťou skupiny Swatch Group, najväčšej hodinárskej spoločnosti na svete. Jedným z kľúčových faktorov, ktoré prispeli k úspechu spoločnosti Longines, je jej zameranie na tradíciu a remeselné spracovanie. Značka má dlhú históriu výroby vysokokvalitných mechanických hodiniek a vždy bola známa svojím zmyslom pre detail a precíznosť. Toto zameranie na tradičné hodinárske techniky umožnilo spoločnosti Longines vytvárať hodinky, ktoré sú nielen presné, ale aj krásne a nadčasové.

Show Jumping : Longines partner of equestrian sportsOdhodlanie inovovať

Ďalším dôležitým faktorom, ktorý prispel k úspechu spoločnosti Longines, je jej odhodlanie inovovať. Napriek svojmu zameraniu na tradíciu bola značka vždy otvorená novým technológiám a novým materiálom. Napríklad Longines bola jednou z prvých značiek, ktorá vo svojich hodinkách začala používať high-tech keramiku, ktorá umožňuje vyrábať odolnejšie a ľahšie hodinky. Tiež známa svojimi hodinkami inšpirovanými športom, ktoré už desaťročia nosia športovci a športoví nadšenci. Hodinky tejto značky sa často spájajú s jazdeckým športom a nosili ich mnohí slávni športovci, napríklad Roger Federer a Juan Manuel Fangio. Toto spojenie so športom a atletikou pomohlo etablovať Longines ako značku, ktorá je nielen elegantná, ale aj robustná a odolná.

Prelom a úspech na trhu

Jedným z najvýznamnejších úspechov značky Longines bol rok 1913, keď značka získala zlatú medailu na Medzinárodnej výstave chronometrie v Paríži. Toto ocenenie bolo dôkazom snahy značky o precíznosť a presnosť a pomohlo usadiť sa značke Longines ako jedného z popredných výrobcov hodiniek na svete. Okrem hodiniek je spoločnosť známa aj svojou silnou identitou značky a marketingovými kampaňami. Značka vždy zdôrazňovala svoje švajčiarske dedičstvo a svoj záväzok ku kvalite a presnosti. Tento dôraz na históriu a hodnoty značky iba viacej pomohol utvrdiť miesto výrobcu ako luxusnú značku hodiniek, ktorá je nielen rešpektovaná, ale aj dôveryhodná. Tiež sa úspešne darí rozširovať svoj dosah na globálny trh, značka má silné zastúpenie na ázijskom trhu, ktorý bol v posledných rokoch kľúčovým motorom jej úspechu. Dopyt po luxusných hodinkách v Ázii rýchlo rastie a Longines dokázala tento trend využiť rozšírením svojej prítomnosti v regióne. Je súčasťou skupiny Swatch Group, ktorá je najväčšou hodinárskou spoločnosťou na svete, toto spojenie pomohlo spoločnosti Longines využiť zdroje skupiny na posilnenie svojej prítomnosti na trhu a udržanie si trhového podielu. Silná stránka ich stratégie je aj schopnosť prispôsobiť sa meniacim sa trendom na trhu a preferenciám spotrebiteľov. Značka sa vždy dokázala vyvíjať s dobou a zároveň si zachovávala svoje základné hodnoty a tradície. Napríklad v reakcii na rastúcu popularitu hodiniek inšpirovaných vintage a retro štýlom spoločnosť Longines predstavila niekoľko kolekcií, ktoré vzdávajú hold jej bohatej histórii a dedičstvu.

How Longines Won the Pandemic | EsquireZ generácie na generáciu

Značka úspešne vyniká pri vytváraní silného emocionálneho spojenia so svojimi zákazníkmi. Hodinky tejto značky sa často dedia z generácie na generáciu a stávajú sa rodinnými pamiatkami, ktoré sa cenia dlhé roky. Toto emocionálne spojenie ešte posilňuje dlhá história značky, ktorá dáva zákazníkom pocit kontinuity a tradície. V posledných rokoch sa spoločnosť Longines zamerala aj na rozšírenie svojej digitálnej prítomnosti. Značka má silnú prítomnosť na internete s aktívnou webovou stránkou a kanálmi sociálnych médií, ktoré zákazníkom umožňujú jednoduché prehliadanie a nákup hodiniek, ako aj získanie ďalších informácií o histórii a hodnotách značky. Táto digitálna prítomnosť pomohla spoločnosti Longines osloviť širšie publikum a udržať si relevantnosť v digitálnom veku.

 

Pokiaľ ide o ocenenia a uznania, spoločnosť Longines bola v priebehu rokov držiteľom mnohých ocenení a vyznamenaní. Medzi najvýznamnejšie ocenenia patrí cena "Aiguille d'Or" na Grand Prix d'Horlogerie de Genève, cena "Najlepšie športové hodinky" na Medzinárodnej súťaži chronometrie a cena "Najlepšie pánske hodinky" na Salon International de la Haute Horlogerie (Haute horlogie = Vysoká hodinárčina). Tieto ocenenia sú dôkazom záväzku značky k vysokej kvalite a presnosti a ďalej upevňujú pozíciu Longines ako jedného z popredných výrobcov hodiniek na svete.

 

Celkovo sa spoločnosti Longines podarilo zaradiť ako popredná značka luxusných hodiniek vďaka tomu, že si zachovala dôraz na tradíciu, remeselnú zručnosť a inovácie. K úspechu značky prispelo aj jej silné emocionálne prepojenie so zákazníkmi, schopnosť prispôsobiť sa meniacim sa trendom na trhu a silná digitálna prítomnosť. To, že je súčasťou skupiny Swatch Group, jej pomohlo využiť zdroje skupiny na posilnenie svojej prítomnosti na trhu a udržanie si trhového podielu. Pokračujúci úspech spoločnosti Longines je dôkazom trvalej príťažlivosti luxusných hodiniek a nadčasovej krásy jemného remeselného spracovania.